02 Temmuz 2008

SON PITTSBURGH TURU VE VEDA...

Bugun Pittsburgh'a ilk geldigimizde yapmis olmamiz gereken, ama bugune kadar yapmaya bir turlu firsat bulamadigimiz tekne turunu nihayet gerceklestirdik. Amerika'ya ilk geldigimde yayinladigim yazida da bahsetmistim, Pittsburgh uc nehrin kesistigi noktada kurulmus bir sehir. Iste tekne turu tam bu noktada gerceklestiriliyor. Her ne kadar biraz yagmurlu olsa da Pittsburgh'dan ayrilmadan turu yaptigimiza sevindim...


Bundan tam 22 ay once yine bir Cuma gunu geldigim Amerika'dan, kismetse bu Cuma gunu ayriliyoruz. Acisiyla tatlisiyla cok guzel bir 2 yili geride biraktik... Yeni arkadaslar edindik, baska kulturleri ogrendik, bol bol gezdik, eglendik, dilimizi gelistirdik... Ama ote yandan Turkiye'yi ve sevdiklerimizi de o kadar cok ozledik ki donmek icin de can atiyoruz bir an once...

Blogumuzu takip eden herkese kucak dolusu sevgilerimizi gonderiyoruz. Surc-i lisan ettiysek affola...

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Sevgili Selma ve Serdar, bu blogu nasil bu kadar gec gordum diye kendime cok kizdim. Yaklasik 2 aydir pittsburgh'a yerlesmek icin esimle birlikte hummali bir hazirliga kaptirdik kendimizi ve hayatimizin bir donemini gecirmeyi planladigimiz pittsburgh ve cevresiyle ilgili "blog" arama fikri maalesef aklimiza cok gec geldi. Google'da ararken bulduk sizleri. Bastan sona buyuk bir keyifle okuduk. Oraya gelirken beni en cok endiselendiren seylerden biri de dogadan kopuk grilikler arasinda bir sehir olacagini dusunmekti. Cektiginiz fotograflarda pittsburgh'un sonbahar halleri ve gollerini, botanik parkini gormek bizi cok mutlu etti. Anilarinizla susleyerek verdiginiz bilgiler, muze gezileriniz ve en onemlisi fotograflar benim icin adeta bir sehir rehberi niteliginde. Paylastiginiz icin cok tesekkur ederiz.
Dunya kadar forumda dolasip, pittsburgh’u hic gormemis insanlarin yazdiklari yorumlari okuduktan sonra, orada yasayanlardan gercek bilgileri almanin heyecani ve hevesiyle size sormak istedigim iki soru var, zaman ayirabilirseniz cok mutlu olurum. Blogunuzda ingilizce kursuyla ilgili kisimlari okumustum; ve merak ettim uzun zamandirda arastiriyorum, ancak orada yasayan biri olarak dil okullarini benden cok daha iyi bildiginizi dusunuyorum. iste ilk sorum; onerebileceginiz bir dil okulu varmi?
ikinci sorumda ev kiralari ile ilgili; sayfanizda sizin bir apartmanda oturdugunuzu gordum, pittsburgh'da ortalama ev kiralari ve bir evin aylik ortalama gideri nedir? Isinma, elektrik, vergi vs. Iste butun sorum bu kadar…
Sevgiyle kalin,

Selma & Serdar dedi ki...

Merhabalar,

Oncelikle guzel sozleriniz icin cok tesekkur ederim. Biz Pittsburgh'u gercekten cok sevdik. Tabii herkesin zevki farklıdır muhakkak, bakis acisina gore de degisebilir ama sakin, huzurlu, dogayla icice bir hayati seviyorsanız siz de seveceksiniz Pittsburgh'u.

Sorulara gelince, oncelikle sunu da belirteyim, daha once de benimle irtibata gecenler oldu. Her zaman, cekinmeden istediginiz seyi sorabilirsiniz. Biz de aynı seyleri yasadik. Elimden geldigince yardimci olmaya hazirim.

Ben Pittsburgh'da iki adet İngilizce kursuna gittim. Her ikisi de ücretsiz kurslar. İkisinin de oldukca faydasini gordum. İlki Greater Pittsburgh Literacy Council (GPLC)(http://www.gplc.org/) Bu kurs belediyenin actigi bir kurs. Siniflar konulara göre ayrilmis. Gramer, yazma, kelime bilgisi, konusma vs.. İhtiyaciniz neyse istediginizi secip gidyorsunuz. Yeri downtown'da. Diger kurs da Allegheny Intemediate Unit (AUI) (http://eslpittsburgh.net/ ) Diger kursa 10 dk yurume mesafesinde. Bu kursta ise sınıflar seviyelere gore ayrilmis durumda. Her iki kurs icin de verdigim adreslerden bulabileceginiz telefon numaralarını alıp randevu almanız gerekiyor. Yapilacak seviye tespit sınavının ardından hemen baslayabilirsiniz. Eger daha yogun bir İngilizce egitimi almak istiyorsanız üniversitelerin paralı ESL sınıfları mevcut. Bana göre en iyisi Pittsburgh Üniversitesinin kursu. Onun da 1 donemi yaklaşık 3000 dolar civarında. Ayrıca Community College of Allegheny County'de de (http://www.ccac.edu/)ESL kursu oldugunu ve fiyatların cok daha cazip oldugunu duymustum.

Kurslar hakkında bildiklerim bu sekilde. Ev konusuna gelince; esim ogrenci oldugu icin biz okula yakın bir mahalle tercih ettik. Cok sayıda Turkun de tercih ettigi Squirrel Hill'de oturduk. Merkezi bir yer oldugu icin kiralar biraz yuksekti. Biz 1+1 ev icin 850 dolar oduyorduk. Ama daha uygun evler bulmak da mumkun. Hemen yakınımzdaki apartmanlarda 550 dolara kadar kalan arkadaslar var. Evin buyuklugune ve bakımlılıgına gore fiyatlar degisiyor. Biraz arastırmak gerek. Eger imkanınız varsa onceden orada yasayan Turklerle baglantıya gecebilirseniz size eminim bu konuda yardımcı olacaklardır.

Pittsburgh'da genelde su kiraya dahildir. Eger apartman ise genelde yakıt da dahil olur. Biz birtek elektrik oduyorduk o da ocak elektrikli oldugu icin 50 dolar civarında tutuyordu. Aylık ortalama 400-500 dolar civarında da gıda harcamamız oluyordu. Bunun disinda tabii internet, telefon ve kablolu TV (biz almadik) gibi baska odemeler de tercihinize baglı olarak degisir.

Biz ogrenci olarak gittigimiz icin vize tipimizden dolayı sosyal guvenlik numaramız olmadıgından vergi odemedik.

Simdilik benim aklima gelenler bunlar. Yukarıda belirttigim gibi sormak istediklerinizi cekinmeden sorabilirsiniz.

Saygılarımla,
Selma

Unknown dedi ki...

ben cok begendim . ellerinize saglık. Erhan Işıldak.
Suheylanın kardeşi. daha sonra kapsamlı olarak yazacagım :)

Adsız dedi ki...

Beğendiğinize sevindim Erhan Bey. Daha önce gittiniz mi Pittsburgh'a bilmiyorum ama gitmediyseniz ilk fırsatta gitmenizi tavsiye ederim. Annenize ve babanıza selamlarımı iletin lütfen...

Selma

Adsız dedi ki...

merhaba.. ben nisanda MEB bursu ile pittsburgh ELS dil kursuna geliyorum.. bilgi alabilmek amacıyla internetten gezinirken sitenizi gördüm şehir hakkındaki tüm endişelerimi aldınız çook teşekkür ederim gerçekten:) birde ELS dil kursu hakkında bilginiz var mı? nasıl?
mail adresim haticebuber@gmail.com
sizin için uygunsa iletişime geçmek isterim..