03 Ekim 2006

Caddemiz...

Gectigimiz hafta Ingilizce kursuna basladim. Cok da iyi oldu. Hem hayatim biraz daha duzene girdi, hem de cok cesitli milletlerden insanlar tanidim. Ispanyolu, Brezilyalisi, Kolombiyalisi ve en cok da Cinlisi Pittsburgh'u istila etmisler. Sadece bunlar degil, sinifta Suriye, Suudi Arabistan ya da Kuveyt gibi Ortadogu ulkelerinden de insanlar var. Hemen hepsiyle sohbet etme sansim oldu ve hergun ulkeleriyle ilgili farkli birseyler ogreniyorum.

Bugun kurs cikisinda otobusten evimizin de bulundugu Murray Avenue'nin basinda indim ve eve geze geze geldim. Bu arada birkac fotograf cekme sansim oldu.
Yukaridaki fotograf caddenin hemen kosesindeki Presbiteryen Kilisesi. Presbiteryenler psikoposlugu reddeden ve hristiyanligin havariler tarafindan vaazedildigine inanan bir mezhep. Pittsburgh'da cok cesitli insanlar var oldugundan her turlu ibadethaneye rastlamak mumkun, bu da onlardan sadece biri.




Panera buranin en meshur unlu mamuller satan dukkani. Cesitli ekmeklerin yanisira envai cesit tatli, pasta ve fransiz hamur isleri bulunuyor. Icinde ne oldugunu bilmedigimiz hicbirseyin tadina bakamadigimiz icin sadece buradaki Turkler tarafindan onerilen bagel adli simitinden yedik, gercekten cok lezzetliydi.



Pittsburgh'daki iki Turk bakkalindan biri bizim oturdugumuz caddede ve bu konuda oldukca sansliyiz, Turkiye'den ne canimiz isterse buradan bulabiliyoruz.


Burada parketmek parali oldugundan yollarin kenarinda adim basi bir parkmetre var. Ve bu aralar parkmetrelerde siyah kurdela bagli, cunku malesef kisa bir sure once sehrin belediye baskani kanserden hayatini kaybetti.



Amerika'nin heryerinde oldugu gibi bizim caddemizde de bir Starbucks Cafe mevcut. Amerikalilar kahveye resmen tutkuyla bagli. Hatta yolda giderken ellerinde kahve fincaniyla biryandan kahvesini yudumlayp bir yandan da yuruyen bir suru insan goruyorsunuz.


Ve apartmanimiz... Morrowfield.... Apartmanin 8. katinda oturuyoruz ve bulundugumuz bolge acisindan oldukca sansliyiz, cunku hem sehrin baska yerlerinde pek olmayan bir canlilik var hem de oldukca guvenli.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Selmacim, canim arkadasim, eviniz, caddeniz, yasadiginiz sehir gercekten de cok guzel gorunuyor, gercekten Allah gonlune gore vermis, ben senden yemek tarifleri de bekliyorum bu sitede ona göre Omur...

Adsız dedi ki...

Omurcugum tesekkurler guzel yorumun icin. Evet Pittsburgh guzel bir sehir, ama ABD'nin cok daha guzel sehirleri oldugunu duydum. Umarim oralari da gorme sansimiz olur.

Yemek tarifleri konusuna da en kisa surede girmeyi dusunuyorum, cunku burada cok cesitli tarifleri denemeye firsatim ve zamanim oluyor. Insallah en kisa surede o ise de baslarim.

Selma