08 Ekim 2006

Schenley Park ve Phipps Botanik Bahcesi


Cuma gunu evde yapacak pek bir isim yoktu ve Phipps Botanik Bahcesinin o gun ucretsiz oldugunu duymustum. Otobuse atladim ve sora sora Schenley Parkin icindeki bu harika bahceyi buldum.

Otobusten indikten sonra bir kopruden gectim ve kopruden manzara muhtesem gorunuyordu. Sonbahar renkleri yavas yavas olusmaya baslamisti. Birkac hafta sonra manzara cok daha guzel olur diye dusundum. Nitekim sonradan ogrendim ki, sonbaharda Pittsburgh o kadar guzel oluyormus ki baska sehir ya da eyaletlerden fotograf cekmeye geliyorlarmis.

Schenley Park Pittsburhgh'daki diger parklar gibi oldukca buyuk bir alana kurulmus, yemyesil bir park. Insanlar yuruyus yapmak icin uzaklardan bu parka geliyorlar. Cimlerin uzerine bir ortu atip gunesleniyorlar... Ama simdilerde hava sogudugu icin sadece spor yapanlara rastladim...


Phipps Botanik Bahcesi de Schenley Parkin ortasina kurlumus kocaman bir sera. Seralar icice yapilmis ve her serada degisik isilarda ya da degisik gunes acilarinda dunyanin heryerinden getirdikleri bitkileri yetistirmisler. Bazi seralarda da cesitli konseptler olusturmuslar.





Seraya ilk giriste etrafinda cesit cesit agaclarin yer aldigi bir havuz var. Guzel kokular ve fondaki guzel muzik esliginde gezmeye basliyorsunuz.


Sagdaki ilk serada gokkusagi konsepti olusturmuslar.. Top top kirmizi ciceklere bayildim...

Bir diger serada gol canavari konsepti var. Heryerinden sular fiskiran bir canavar ve baliklar...

Nasil becermisler bilmiyorum ama bazi duvarlarda da cesitli bitkiler yetistirmisler. Ben en cok bunu begendim...

Sadece kaktus ve benzeri bitkilerden olusan diger sera... Bunlar gibi daha bircok sera vardi ama kalabaliktan dolayi iyi resimler cekemedim.

Niluferler de harikaydi...


Botanik bahcesindeki gezimi seralarin yan tarafinda duzenlenen cok guzel bir bahcede tamamladim. Arkada gorunen de Pittsburgh Universitesi'nin binasi. Burada istenirse dugun yapilabiliyormus, eminim cok hos bir dugun olur...

Botanik Bahcesine ilkbaharda bir daha gitmeyi dusunuyorum. Cunku mevsim itibariyle en guzel cicekler ilkbaharda oluyormus. Kismet, bakalim eger o zaman da gidebilirsem bu sefer daha bol fotograf ceker ve sitede yayinlarim...

Hiç yorum yok: